Російська військова агресія згуртувала світ навколо України, а більшість українців перетворила на благодійників. Незважаючи на важкі часи та економічні проблеми, люди активно допомагають військовим та іншим людям, які цього потребують. Ми зібрали декілька цікавих фактів про те, як змінились настрої наших співгромадян щодо благодійності. В матеріалі використовувались дані дослідження фонду Zagoriy Foundation.
Авторка ілюстрації: Анна Тітова
Авторка ілюстрації: Анна Тітова
Російська військова агресія згуртувала світ навколо України, а більшість українців перетворила на благодійників. Незважаючи на важкі часи та економічні проблеми, люди активно допомагають військовим та іншим людям, які цього потребують. Ми зібрали декілька цікавих фактів про те, як змінились настрої наших співгромадян щодо благодійності. В матеріалі використовувались дані дослідження фонду Zagoriy Foundation.
86% мешканців України стали благодійниками впродовж останнього року – це на 19% більше, ніж у 2021 році, та на 26% більше, ніж у 2019-му. Протягом перших чотирьох місяців вторгнення жертвували кошти 65% жителів України.
Стільки мешканців України робили благодійних внесків
86% мешканців України стали благодійниками впродовж останнього року – це на 19% більше, ніж у 2021 році, та на 26% більше, ніж у 2019-му. Протягом перших чотирьох місяців вторгнення жертвували кошти 65% жителів України.
Стільки мешканців України робили благодійних внесків
Середня сума доната за період чотирьох місяців повномасштабної війни становить 9730 грн на одного благодійника. У 2021-му вона була меншою у дев’ять разів і складала 1046 грн.
Середня сума доната за період чотирьох місяців повномасштабної війни становить 9730 грн на одного благодійника. У 2021-му вона була меншою у дев’ять разів і складала 1046 грн.
Найчастіше зростання масштабів благодійності фіксують у Західному регіоні (86%), трохи менше – у Центральному (84%) та Південному (81%) регіонах. Найменше благодійність поширена у Східному регіоні (74% тих, хто до 24 лютого мешкав на сході, та 68% тих, хто залишився там проживати). Також про зростання масштабів благодійності трохи частіше говорять місцеві мешканці, ніж внутрішньо переміщені особи (ВПО), – 83% проти 78%.
Найчастіше зростання масштабів благодійності фіксують у Західному регіоні (86%), трохи менше – у Центральному (84%) та Південному (81%) регіонах. Найменше благодійність поширена у Східному регіоні (74% тих, хто до 24 лютого мешкав на сході, та 68% тих, хто залишився там проживати). Також про зростання масштабів благодійності трохи частіше говорять місцеві мешканці, ніж внутрішньо переміщені особи (ВПО), – 83% проти 78%.
Під час повномасштабної війни змінилися способи надання фінансової допомоги. Торік основними були: особиста передача в руки, перерахування на картку банку та вкидання коштів до скриньки для збору допомоги. Сьогодні найчастіше кошти перераховують на державний рахунок ЗСУ в НБУ, особисті банківські картки, передають через волонтерів та благодійні фонди.
Під час повномасштабної війни змінилися способи надання фінансової допомоги. Торік основними були: особиста передача в руки, перерахування на картку банку та вкидання коштів до скриньки для збору допомоги. Сьогодні найчастіше кошти перераховують на державний рахунок ЗСУ в НБУ, особисті банківські картки, передають через волонтерів та благодійні фонди.
Банки, зі свого боку, намагаються спростити процеси донатів, зробити їх якомога зручнішими. Особливо тут варто відзначити monobank, який став одним із найпотужніших «благодійних» фінансових хабів. Він зробив максимально зручний інструмент для збирання донатів — «Банку». Створюється вона в пару кліків у розділі «Накопичення». До неї можна додати опис, наприклад, «На дрон для ЗСУ», та відповідне зображення. Можна вказати бажану суму накопичень, а можна збирати кошти без цільової суми.
Але головна фішка «Банки» — кількість та зручність варіантів поповнення. Якщо натиснути «Накопичення за посиланням», то буде згенеровано унікальне посилання та QR-код, які значно спрощують процес донату. Також при бажанні кожен клієнт mono може налаштувати один із варіантів для регулярного поповнення обраної «Банки»: регулярний платіж, округлення витрат або округлення залишку. Два останні дають змогу робити добрі справи майже непомітно для свого бюджету. Ну а для тих, хто звик переказувати гроші просто на картку, - то у кожної «Банки» вона також є.
Але головна фішка «Банки» — кількість та зручність варіантів поповнення. Якщо натиснути «Накопичення за посиланням», то буде згенеровано унікальне посилання та QR-код, які значно спрощують процес донату. Також при бажанні кожен клієнт mono може налаштувати один із варіантів для регулярного поповнення обраної «Банки»: регулярний платіж, округлення витрат або округлення залишку. Два останні дають змогу робити добрі справи майже непомітно для свого бюджету. Ну а для тих, хто звик переказувати гроші просто на картку, - то у кожної «Банки» вона також є.
Масштаби використання цього інстументу під час війни вже вражають. Наприклад, у легендарному зборі Сергія Притули та Ігоря Лачена «Народний Байрактар» 26,5% грошей було зібрано саме через «Банку». Фактично, завдяки ній було зібрано кошти на один із Байрактарів.
Зовсім із нещодавнього. 21.08.2022 під час реваншу між боксерами Олександром Усиком і британцем Ентоні Джошуа, в якому українець відстояв титули чемпіона світу за версіями WBA, WBO, IBF та IBO, наш чемпіон оголосив збір коштів на авто для ЗСУ. Інструмент, який він для цього використовував, — «Банка Усіка» у mono.
Взагалі, monobank та його засновники сприяють всім благодійним ініціативам, та самі до них долучаються. Ось декілька їх активностей, які були спрямовані на підтримку ЗСУ:
● Із перших днів повномасштабної війни у додатку mono з’явилась можливість в пару кліків переказувати кошти з картки «Є-підтримка» на користь Армії. Лише за добу нею скористалися понад 350 тис. клієнтів, переказавши 210 млн грн.
● Із перших днів вторгнення mono зробив англомовну сторінку, за допомогою якої можна задонатити для ЗСУ з-за кордону. Сума, яку вдалося зібрати завдяки їй, становить 57,6 млн грн.
● У березні в додатку mono з’явились три перші благодійні «Банки», через які можна було задонатити кошти на потреби ЗСУ або просто на благодійність.
● Наприкінці березня mono разом із декількома київськими закладами запустили крутий проєкт – «підвішену» каву для ЗСУ. Суть в тому, що в закладах можна заплатити за каву та їжу для українських військових.
● У травні співзасновник mono Олег Гороховський влаштував благодійний розпродаж декількох блоків відомих марок від Укрпошти про «русский военный корабль». Марок було продано на 8,7 млн грн. Олег Гороховський «округлив» суму до 10 млн та перерахував їх у фонд Сергія Притули, на які потім були придбані дрони для ЗСУ.
● У травні в додатку з’явився окремий розділ «Банки на благо», де окрім благодійних «Банок» від самого mono, були створені відповідні «Банки» для всіх відомих (і не дуже) фондів. Зараз їх вже 125.
● Одна із останніх ініціатив — спеціальна благодійна банка з 6 мільйонами грн від monobank була присвячена круглій цифрі – 6 мільйонам клієнтів, які долучилися до проєкту за 4,5 роки роботи. Олег Гороховський писав, що завдяки їй було зібрано 64 млн грн. Всі кошти з цієї банки пішли на президентський фонд United24 і будуть витрачені на дрони для ЗСУ.
Згідно даних дослідження Zagoriy Foundation, середня сума пожертв за чотири місяці війни становила: на заході країни – 15347 грн, на сході – 5196 грн, на півдні – 8083 грн, у центрі – 8898 грн.
Згідно даних дослідження Zagoriy Foundation, середня сума пожертв за чотири місяці війни становила: на заході країни – 15347 грн, на сході – 5196 грн, на півдні – 8083 грн, у центрі – 8898 грн.
Авторка ілюстрації: Анна Тітова
Готовність жертвувати кошти значною мірою залежить від платоспроможності населення. Помітно, що частіше дають на благодійність освічені й заможні люди. Особи з вищою освітою жертвували в середньому 12845 грн, із середньою освітою — 3800-5400 грн.
Готовність жертвувати кошти значною мірою залежить від платоспроможності населення. Помітно, що частіше дають на благодійність освічені й заможні люди. Особи з вищою освітою жертвували в середньому 12845 грн, із середньою освітою — 3800-5400 грн.
Авторка ілюстрації: Анна Тітова
Порівнюючи з 2021 роком, суттєво зросла залученість населення до всіх можливих способів допомоги: майнова допомога, волонтерство і добрі вчинки, надання житла в якості притулку, збір пожертв, проведення благодійних заходів.
Порівнюючи з 2021 роком, суттєво зросла залученість населення до всіх можливих способів допомоги: майнова допомога, волонтерство і добрі вчинки, надання житла в якості притулку, збір пожертв, проведення благодійних заходів.
«Котики ЗСУ» Авторка ілюстрації: Анна Тітова
86% благодійників та волонтерів допомагали армії, 67% – іншим бенефіціарам.
86% благодійників та волонтерів допомагали армії, 67% – іншим бенефіціарам.
«Котики ЗСУ» Авторка ілюстрації: Анна Тітова
Спільний спецпроєкт monobank та «Мінфіну»
© 2008-2022 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859 Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua Телефон: (044) 392-47-40 Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00 Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх
© 2008-2022 ТОВ "МiнфiнМедiа". Код ЕГРПОУ: 35506859 Копіювання і розміщення матеріалів на інших сайтах дозволяється тільки з гіперпосиланням виду: www.minfin.com.ua Телефон: (044) 392-47-40 Дзвінок в межах території України з усіх номерів операторів мобільного та міського зв'язку за тарифами операторів Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 09:00 до 18:00 Юридична адреса: Україна, Київ, Вадима Гетьмана, 1-Б, 3 поверх